یوسف آباد (تهران، میدان سلماس، ضلع شرقی میدان، پلاک 21، واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی)

لیفت صورت،ابرو و پیشانی با نخ ؛عوارض،مزایا و هزینه

liftbanakh

لیفت صورت با نخ یک روش جراحی ظریف در حوزه جراحی‌های زیبایی صورت و پوست محسوب می‌شود. این روش به‌آرامی پوست افتاده صورت را کشیده  تا ظاهر صورت افراد را نرم و جوان‌تر سازد. اگر جاذبه زمین عوارض خود را بر صورت آغاز نموده باشد، لیفت با نخ می‌تواند یک جایگزین مناسب، با حداقل تهاجم نسبت به لیفت صورت محسوب شود. بنابراین بدون وجود عوارض جانبی و دوره نقاهت مربوط به عمل‌های جراحی، شما با این روش می‌توانید به جوان‌سازی صورت خود بپردازید. در روش درمانی لیفت با نخ، نخ‌های ظریف و مخصوص جراحی داخل بافت‌های صورت قرار داده می‌شود تا باعث کشیده شدن صورت و اصلاح قسمت‌های افتاده آن شوند. این روش به ‌اندازه لیفت کامل صورت باعث کشیده شدن پوست نمی‌شود، اما برای جوان‌سازی‌های ظریف صورت، گزینه خوبی محسوب می‌شود. بطور کلی، لیفت با نخ نتایج چشمگیر و سریعی را برای افراد فراهم می‌کند و در مقایسه با روش‌های تهاجمی، عوارض جانبی و ناراحتی کمتری دارد. همچنین، هزینه لیفت با نخ نسبت به روش‌های معمول دیگر، به قابل‌پذیرش‌ترین حد است.

اگر شما در صورت و گردن خود دچار افتادگی پوست شده‌اید و نمی‌خواهید تحت عمل‌های پرتهاجمی قرار بگیرید، روش غیرجراحی لیفت با نخ می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در طول جلسه مشاوره، متخصصین کلینیک زیبایی رازی به اهداف و نگرانی‌های شما توجه نموده و در خصوص گزینه‌های درمانی ممکن با شما به گفت‌وگو خواهند پرداخت. همچنین تعیین خواهد شد که شما متقاضی مناسبی برای این روش محسوب می‌شود یا نه. پزشک در خصوص خطرات بالقوه روش لیفت با نخ اطلاعات لازم را به شما ارائه خواهد داد. در طول جلسه مشاوره، پزشک گزینه‌های درمانی مناسب شما را ارزیابی خواهد نمود و در خصوص مواردی همچون جوانب مثبت و منفی درمان، خطرات بالقوه و عوارض آن، دوره نقاهت، دستورالعمل‌های مربوط به قبل و بعد از درمان و نتایج فرایند درمان با شما گفتگو خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر با این روش درمانی می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۸۸۳۳۴۰۲۹ – ۰۲۱۸۸۳۳۳۲۵۹ تماس حاصل فرمایید. همکاران ما در کلینیک آماده ارائه مشاوره یا رزرو نوبت برای شما هستند.

 

مزایای درمان لیفت صورت با نخ


  • بهبود کیفیت و خاصیت ارتجاعی پوست
  • کشیدن پوست و جوان‌سازی آن از طریق تحریک زیستی (به کمک تولید کلاژن‌های جدید، پوست خود را جمع کرده و استحکام آن نیز بهبود خواهد یافت)
  • قابلیت اجرا در مطب
  • با حداقل تهاجم (استفاده از سوزن‌های ظریف)
  • امن و بی‌خطر است، به‌طور کامل ظرف ۶ الی ۸ ماه نخ‌ها دوباره جذب خواهد شد.
  • کاهش دوره نقاهت و بهبودی

هیچ‌کسی تمایل ندارد صورت او بیش ‌از حد دستکاری‌شده و یا تحت عمل‌های سنگین قرار بگیرد، به‌واسطه لیفت با نخ، به‌ طور طبیعی پوست افتاده و شل شده صورت کشیده خواهد شد، در این روش جای زخم و یا درد زیادی هم وجود نخواهد داشت. این روش می‌تواند افتادگی گونه‌ها و چین‌وچروک‌های عمیق، چین‌وچروک‌هایی که دور لب ایجاد شده و یا در گوشه دهان پدید می‌آیند را اصلاح کند. همچنین این روش درمانی کمک می‌کند تا صورت به حالت جوانی و V شکل (زاویه‌دار کردن صورت) خود بازگردد، در واقع ۱۰ سال صورت شما را جوان‌تر خواهد کرد.

متقاضیان مناسب جهت درمان


liftbanakh1

هم‌زمان با افزایش سن، اثر نیروی جاذبه زمین بر صورت ما بیشتر خود را نشان می‌دهد. ساختارهای حمایتی گونه‌ها ضعیف می‌شوند و چربی صورت کاهش می‌یابد. خطوط فک که قبلاً محکم و زاویه‌دار بودند، شل شده و باعث برآمدگی در زیر چانه می‌شوند. گوشه‌های دهان به سمت چانه دچار افتادگی می‌شوند و در نهایت قسمت پایین صورت و گردن دچار افتادگی پوست می‌شوند. متقاضی مناسب برای لیفت با نخ افرادی هستند که به‌صورت خفیف تا متوسط دچار افتادگی و شل شدگی پوست صورت شده‌اند. کاندیدای مناسب برای عمل لیفت با نخ، زنان و مردان ۳۵ تا ۶۵ ساله هستند. کسانی که تمایل دارند نسبت به تزریق بوتاکس و ژل، نتیجه لیفت صورت آن‌ها مؤثرتر و طولانی‌تر باشد، ولی آمادگی لازم برای عمل‌های سنگین زیبایی مانند لیفت کامل صورت یا لیفت ابروها را ندارند.

متقاضیان نامناسب برای لیفت با نخ شامل افراد زیر می‌باشند:

بیمارانی که در اثر فرایند افزایش سن پوست آن‌ها بیش ‌از حد نازک، سست و شل شده است. بیمارانی که میزان چربی صورت آن‌ها بسیار کم است، بیمارانی که دچار شل شدگی و افتادگی بیش ‌از حد در زیر چانه شده‌اند، کسانی که دچار افتادگی بیش ‌از حد پوست در ناحیه صورت شده‌اند و درنهایت افرادی که انتظارات واقع‌بینانه‌ای از روش لیفت با نخ ندارند.

قبل از درمان


قبل از اینکه شما تحت عمل لیفت با نخ قرار بگیرد، باید با جراح خود به مشورت بپردازید تا مشخص شود آیا این روش گزینه مناسبی برای شما محسوب می‌شود یا نه. جلسه مشاوره فرصت مناسبی است که  تمام سؤالات خود را در خصوص لیفت با نخ از پزشک خود بپرسید.

 اگرچه لیفت صورت با نخ نتایج بسیار قابل‌ توجهی برای بیماران دارد، اما ممکن است در برخی از موارد برای دستیابی به نتیجه مطلوب، نیاز به عمل جراحی کامل لیفت صورت باشد که از روش لیفت با  نخ  تهاجمی‌تر است. پس از انجام معاینه، جراح در خصوص گزینه‌های درمانی ممکن به شما توضیحات لازم را خواهد داد، سپس بر اساس شرایط شما بهترین نوع روش لیفت با نخ به شما توصیه خواهد شد.

فرایند درمان


liftbanakh2

 در طول عمل لیفت صورت و ابرو با نخ، یک سوزن توخالی وارد پوست خواهد شد تا نخ‌ها را به زیر پوست انتقال دهد. نخ‌ها به بافت چربی زیر پوست متصل شده و در آنجا تثبیت می‌شوند تا به کمک آن‌ها بتوان پوست صورت را کشیده و خطوط آن را برطرف نمود. بخش اضافی نخ‌ها برش داده خواهند شد، بنابراین در خارج سطح پوست آن‌ها نمایان نخواهند بود. فرایند لیفت با نخ حدود ۳۰ دقیقه تا یک ساعت طول خواهد کشید، این موضوع به ناحیه تحت درمان و نوع نخ مورد استفاده، بستگی خواهد داشت.

نخ‌های مخصوص عمل لیفت از جنس پلی دی اکسانان (polydioxanone) ساخته می‌شوند. نخ‌ها دارای زائده‌های قلاب مانند هستند که در امتداد نخ‌ها قرار گرفته‌اند. هنگامی‌که در موقعیت خود در بافت‌ها قرار می‌گیرند، همانند یک چتر باز می‌شوند. بنابراین می‌توانند بافت و پوست افتاده زیر خود را کشیده و تغییر موقعیت دهند، تا ظاهر فرد جوان‌تر گردد. این زوائد قلاب مانند در کل طول نخ وجود خواهند داشت. این قلاب‌ها در زیر پوست قرار داده ‌شده تا بافت پوست را کشیده و پوست افتاده را تغییر موقعیت دهند. بسته به نوع نخ استفاده ‌شده، تکنیک لیفت با نخ و تعداد نخ‌ها متفاوت خواهد بود. روش لیفت با نخ به‌طورمعمول تنها نیاز به مقداری بی‌حسی موضعی دارد، با این‌حال بسته به ترجیح و نظر شما می‌توان از یک داروی آرام‌بخش در طول درمان استفاده نمود تا راحتی شما افزایش یابد. بسته به تعداد نخ‌های مورد استفاده، درمان لیفت با نخ معمولاً حدود ۳۰ دقیقه الی ۱ ساعت طول خواهد کشید. به‌طورکلی، نخ‌ها توسط یک کانولای کوچک در پشت خط موها در موقعیت مورد نظر قرار داده می‌شوند، بنابراین جای زخم یا اسکار قابل ‌مشاهده‌ای وجود نخواهد داشت. پس از ایجاد برش بر روی پوست، جراح به کمک یک سوزن توخالی نخ‌ها را در زیر پوست صورت قرار می‌دهد. ابتدای نخ در نزدیکی استخوان گونه قرار می‌گیرد و انتهای دیگر نخ نیز به بافت‌های عمیق‌تر صورت متصل می‌گردد. نخ‌ها به ‌آرامی به سمت بالا کشیده می‌شوند، بنابراین پوست شل شده و بافت زیر آن نیز تحت کشش قرار می‌گیرند، قلاب‌های روی نخ در بافت گیر کرده و آن را نگه می‌دارند. انتهای نخ‌ها در زیر پوست ثابت خواهند شد. نخ‌ها در زیر پوست باقی خواهند ماند تا پوست شکل و حالت مورد نظر را به خود بگیرد. پس از قرارگیری نخ‌ها شما آن‌ها را مشاهده یا حس نخواهید کرد. پس ‌از آن بدن با تولید کلاژن‌های جدید سعی خواهد کرد موقعیت ایجاد شده را تثبیت کند. نتیجه درمان بلافاصله بعد از قرارگیری نخ‌ها مشهود خواهد بود.

دوره بهبودی و نقاهت


پس از درمان ممکن است مقداری کبودی مختصر و تورم را در صورت خود تجربه نمایید که به‌طورمعمول ظرف چند روز فروکش خواهند کرد. به‌طور کلی بهبودی این روش درمانی سریع است، اغلب بیماران در روز بعد یا پس از چند روز استراحت می‌توانند به کار خود بازگردند، هر چند در یکی دو هفته اول ممکن است حرکت دادن صورت کمی محدود گردد.

نتیجه درمان چه مدت دوام خواهد داشت؟


           liftbanakh3

میزان پایداری نتیجه لیفت صورت و ابرو با نخ به سن بیمار در لحظه انجام عمل و میزان افتادگی پوست بستگی خواهد داشت. لازم به ذکر است که با گذشت زمان افتادگی پوست بازخواهد گشت، اما بر طبق گزارش اکثر پزشکان، نتیجه درمان بین ۲ تا ۳ سال دوام خواهد داشت. برای حفظ نتیجه عمل می‌توان مجدداً روش لیفت با نخ را تکرار کرد، در خصوص زمان انجام لیفت مجدد با نخ، جراح شما راهنمایی‌های لازم را ارائه خواهد داد.

هزینه


هزینه لیفت صورت با نخ بستگی به عوامل مختلفی دارد. این که چه قسمت‌هایی از صورت و گردن نیاز به ترمیم و لیفت دارد و همچنین بسته به محل جغرافیایی که این درمان انجام می‌گیرد و دستمزد پزشک می‌تواند هزینه و قیمت را تغییر دهد.

مشاوره رایگان