یوسف آباد (تهران، میدان سلماس، ضلع شرقی میدان، پلاک 21، واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی)

عمل جراحی کاشت پروتز گونه؛ مزایا، عوارض و هزینه

protezgoone

اگر گونه شما تورفته و گود افتاده باشد ظاهر شما را پیرتر نشان می‌دهد. گونه‌های پر با استخوان برجسته از علائم زیبایی و جوانی است که به راحتی با انجام فرایند برجسته‌سازی گونه قابل‌ دستیابی است. عمل برجسته‌سازی گونه برای بیمارانی که از ظاهر غیرطبیعی استخوان‌های گونه خود ناخشنود هستند گزینه مناسبی است. کاشت گونه یک عمل محبوب برای تغییر دادن ساختار صورت است ولی محبوبیت آن به اندازه عمل رینوپلاستی (عمل جراحی زیبایی بینی) نیست. برجسته‌سازی گونه روشی است که انجام آن نیاز به مهارت و صبوری دارد. برای دست‌یابی به نتایج مطلوب، انتخاب یک جراح خوب از اهمیت بالایی برخوردار است. به علاوه، برجسته‌سازی گونه در برخی موارد همراه با عمل‌های زیبایی دیگر انجام می‌شود بنابراین شما پس از انجام این عمل‌های جراحی به طور همزمان بهبود می‌یابید.

اگر شما تمایل به اصلاح قسمت میانی صورت خود دارید تا به ظاهری جوان‌تر و زیباتر دست‌ یابید، انجام عمل برجسته‌سازی گونه روش مناسبی برای شما در رسیدن به این هدفتان است. متخصصین ما در کلینیک رازی از پروتزهای گونه برای بهبود برجستگی‌های صورت استفاده می‌کنند. در برخی موارد، این پروتزها باعث افزایش تعادل در صورت شما شده و با آنها ظاهر شما زیباتر و بهتر به نظر می‌رسد. پروتز انواع مختلفی دارد که با مواد متنوعی ساخته شده‌اند. با این پروتزها استخوان گونه برجسته شده و صورت متناسب‌تر به نظر می‌رسد. پس از انجام این درمان اعتماد به نفس شما افزایش می‌یابد. کلینیک رازی با استفاده از روش‌های مختلف از جمله کاشت پروتز گونه نیازهای مراجعین را با نتایج دلخواه برآورده کرده است. شما می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۸۸۳۳۴۰۲۹ – ۰۲۱۸۸۳۳۳۲۵۹ تماس حاصل فرمایید تا اطلاعات بیشتر را در این خصوص دریافت نمایید.

protezgoone4

مزایا


برجسته‌سازی گونه روشی است که با حداقل طول دوره بهبودی، تغییرات چشمگیر و البته طبیعی در صورت شما ایجاد می‌کند. در عمل برجسته‌سازی گونه، ناهمواری‌های قسمت میانی صورت برطرف شده، حجم ازدست‌رفته گونه بازگشته، ابعاد صورت و گونه‌ها تغییر کرده، تناسب بین اجزای صورت بهبود یافته و تناسب کلی در صورت ایجاد می‌شود. بسیاری از متقاضیان برجسته‌سازی گونه، خانم هستند زیرا استخوان برجسته گونه نشانه زیبایی زنانه آنها محسوب می‌شود. همچنین مردان نیز می‌توانند از مزایای انجام برجسته‌سازی گونه بهره برده تا صورتی متناسب‌تر و چاق‌تر پیدا کنند.

متقاضیان عمل پروتز گونه


امکان انجام عمل برجسته‌سازی گونه بر روی تقریباً هر فردی وجود دارد. این درمان عمدتاً برای اصلاح تورفتگی استخوان گونه انجام می‌شود، که عمدتاً دلیل اصلی افراد برای انجام این عمل می‌باشد. با این حال، باید توجه داشته باشید که آیا این نوع از پروتز می‌تواند به شما در دست‌یابی به اهدافتان کمک کند یا خیر. پزشک شما در انتخاب بهترین روش برای برجسته‌سازی گونه‌ها به شما کمک خواهد کرد و به همین دلیل، مناسب است که هنگام تصمیم‌گیری درباره انجام این درمان، با پزشک خود مشورت نمایید تا نیازهای شما ارزیابی شوند.

عمل برجسته‌سازی گونه معمولاً تا زمانی که بیمار به سن بزرگسالی نرسیده است، انجام نمی‌شود؛ زیرا ساختار صورت باید به طور کامل شکل گرفته باشد و رشد و تغییرات آن متوقف شده باشد.

مشاوره


پزشک در خلال جلسه مشاوره به سؤالات شما پاسخ داده و در مورد درمان و اهداف زیبایی شما از انجام آن صحبت می‌کند. سوابق پزشکی، عمل‌های جراحی که در گذشته انجام داده‌اید، بیماری‌های فعلی و اطلاعات مرتبط دیگر در مورد سلامت فیزیکی شما مورد بحث و تبادل‌ نظر قرار می‌گیرد. شما باید در مورد ارائه اطلاعات مربوط به سوابق پزشکی خود صادق باشید زیرا این مسائل برای برنامه‌ریزی انجام یک درمان بی‌خطر و مطمئن از اهمیت بالایی برخوردار است.

انواع


protezgoone5

پروتزهای گونه در سه سایز مختلف برای قسمت‌های مختلف گونه و متناسب با نقص گونه شما طراحی شده‌اند. پروتزهای مالار متداول‌ترین نوع پروتزهای گونه هستند که درست روی استخوان گونه قرار داده می‌شود. این پروتز باعث برجسته شدن استخوان گونه و بهبود برجستگی‌های صورت می‌شود. پروتز ساب مالار زیر استخوان گونه کاشته می‌شود تا گونه چاق‌تر به نظر برسد. این نوع پروتز معمولاً برای اصلاح لاغری و تورفتگی گونه به کار برده می‌شود. پروتز زیر چشمی سومین نوع پروتز بوده و در زیر چشم برای تصحیح تورفتگی یا لاغری ظاهر چشم‌ها به کار برده می‌شود.

نحوه کاشت پروتز گونه


قبل از عمل، شما و پزشک در مورد اهدافی که در تلاش برای دست‌یابی به آن هستید تبادل ‌نظر می‌کنید. سپس جراح مناسب‌ترین نوع پروتز از نظر شکل و سایز را که به شما در طبیعی‌تر به نظر رسیدن ساختار صورتتان کمک می‌کند، تعیین می‌کند. برجسته‌سازی و کاشت گونه تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. یک شکاف در بالای فک در قسمت داخلی گونه شما ایجاد می‌شود. پروتز از طریق دهان در گونه کاشته می‌شود و به همین دلیل اسکارها (جای زخم) قابل دیده شدن نیستند.

پروتزها ممکن است از مواد قابل کاشت مانند سیلیکون یا مدپور یا استخوان دمینرال شده ساخته می‌شود. در هنگام انجام عمل جراحی ممکن است جراح شکل پروتز را تغییر دهد تا روی استخوان گونه محکم شود. پروتز از طریق دهان روی گونه قرار داده می‌شود و در محل صحیح خود تنظیم می‌شود. بافت‌های محیطی بخیه شده تا پروتز گونه در محل خود حفظ شود. برجسته‌سازی گونه تقریباً نیم ساعت تا یک ساعت طول می‌کشد.

پس از درمان


بیشتر بیمارانی که تحت کاشت گونه قرار گرفته‌اند دچار تورم و کبودی مختصری می‌شوند. به هر حال، شما باید دو تا سه روز از کار مرخصی گرفته و پس از حدود یک هفته به حالت عادی بازمی‌گردید. ممکن است شش هفته طول بکشد تا محل پروتز به طور کامل بهبود یافته و نتایج درمان قابل مشاهده شوند. بیماران باید از انجام فعالیت‌های فیزیکی سنگین تا یک ماه پس از انجام کاشت پروتز گونه اجتناب کنند. ما همچنین به بیماران توصیه می‌کنیم که از وارد آمدن ضربه به گونه‌ها خودداری کنند زیرا ممکن است پروتزها آسیب ببینند.

نتایج


protezgoone6

معمولاً پس از انجام کاشت پروتز گونه، بیماران با دیدن ظاهر گونه‌های خود هیجان‌زده می‌شوند. پروتز گونه می‌تواند باعث ایجاد تغییرات چشمگیری در ظاهر صورت شما شود. این درمان علاوه بر این که برای مقاصد زیبایی انجام می‌شود، می‌تواند باعث ایجاد تغییرات مادام‌العمر در صورت فرد شوند.

خطرات احتمالی


مانند همه عمل‌های جراحی دیگر این عمل نیز ممکن است با خطراتی همراه باشد. به هر حال، عوارض به ندرت اتفاق می‌افتند. کبودی ایجادشده پس از دو هفته بهبود می‌یابد و خونریزی شدید به ندرت اتفاق می‌افتد. بروز عفونت نیز بسیار نادر است (کمتر از ۰٫۵ درصد) که با مصرف یک دوره آنتی‌بیوتیک برطرف می‌شود. در مدت کوتاهی پس از انجام عمل جراحی کاشت گونه ممکن است پروتز گونه جابجا شود که با پیشگیری از وارد آمدن فشار بر گونه در هنگام خوابیدن، ماساژ دادن صورت و حرکات سنگین صورت می‌توان از وقوع این عارضه پیشگیری کرد. ممکن است احساس شما در اطراف گونه تغییر یابد که معمولاً ۶ تا ۱۲ هفته پس از عمل به حالت عادی خود بازمی‌گردد.

روش‌های جایگزین


اگر شما تمایل به انجام برجسته‌سازی گونه ندارید یا واجد شرایط برای انجام این درمان نیستید، می‌توانید با تزریق ژل یا تزریق چربی که روش‌های غیرجراحی هستند گونه‌های خود را برجسته‌تر کنید. با انجام این فرایندها که تحت بیهوشی موضعی انجام می‌شوند، شکل و تقارن صورت بهبود می‌یابد. برای دست‌یابی به نتایج مطلوب باید تزریق‌ها تجدید شوند. تزریق چربی نیز می‌تواند برای بهبود ظاهر گونه‌ها انجام شود که اثر آن نیز مدت زمان طولانی‌تری باقی می‌ماند. انتقال چربی محبوب‌ترین روش برای برجسته‌سازی طولانی مدت گونه است، البته برای برداشت چربی شما باید عمل لیپوساکشن انجام دهید.

 

 

هزینه‌


هزینه‌ عمل پروتز گونه بر اساس اهداف مختلفی که هر بیمار در ذهن خود دارد متفاوت است. این هزینه‌ها به میزان دستمزد پزشک، هزینه‌های بیهوشی و هزینه استفاده از امکانات و تجهیزات دیگر که در هنگام انجام عمل جراحی مورد نیاز است بستگی دارد.

مشاوره رایگان