یوسف آباد (تهران، میدان سلماس، ضلع شرقی میدان، پلاک 21، واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی)

رفع و از بین بردن غبغب با درمان های جراحی و غیر جراحی

ghabghab1

هنگامی که برای بار اول با کسی ملاقات می‌کنید، صورت شما مرکز توجه طرف مقابل بوده و بیشتر از سایر قسمت‌های بدن به خاطر سپرده می‌شود. چانه یکی از بارزترین خصوصیاتی است که بر زیبایی کلی صورت تاثیر می‌گذارد. یک چانه‌ی خوش فرم و زاویه‌دار ظاهری جوان و سالم را ایجاد می‌کند. با افزایش سن، چربی زیر پوستی اطراف گردن و چانه شروع به حرکت و افتادگی می‌کند. این امر موجب ایجاد ظاهری تحت عنوان غبغب می‌گردد. با اینکه چنین حالتی بیشتر در افراد مسن متداول است، اما افراد دارای اضافه وزن و اشخاص جوان‌تر با وزن متوسط نیز می‌توانند دچار چنین مشکلی شوند. ساختار استخوان و میزان پوست شلی که فرد دارد می‌تواند در زیبایی چانه و خط فک تاثیرگذار باشد. لیپوساکشن، لیفت و تزریق در ناحیه گردن می‌توانند راه حل‌های مناسبی برای شما باشند.

 اگر دچار غبغب باشید، چربی اضافه و پوست شل زیر چانه می‌تواند ظاهر شما را پیر، خسته و چاق نشان دهد. حل مشکل از بین بردن غبغب بسیار دشوار می‌باشد. صرفنظر از اینکه بدنتان خوش فرم و لاغر باشد، غبغب و برجستگی زیر گونه‌ها را می‌توان بدون نیاز به کمک متخصص زیبایی برطرف کرد. متخصصین کلینیک زیبایی رازی بعد از در نظر گرفتن علل ایجاد غبغب می‌توانند به شما راه حلی برای برطرف کردن بی‌خطر آن پیشنهاد کنند. روش‌های غیر تهاجمی مانند کرایلیپولیز یا کیبلا می‌توانند موثر باشند. در برخی موارد، نیاز به لیپوساکشن یا حتی لیفت گردن برای رهایی از غبغب مناسب خواهد بود.
شما می‌توانید از طریق شماره ۰۲۱۸۸۳۳۴۰۲۹ – ۰۲۱۸۸۳۳۳۲۵۹ یک قرار مشاوره رزرو نمایید. در طول مشاوره متخصصین ما وضعیت بدن شما را بررسی کرده و بهترین درمان را برای مشکل غبغب شما توصیه خواهند کرد.

ghabghab2

ghabghab3

علل ایجاد غبغب


ghabghab6

استفاده از موبایل

مطالعات نشان داده‌اند که استفاده‌ی بیش از حد از موبایل می‌تواند منجر به ایجاد غبغب شود. پایین نگه داشتن سر برای مدت زمان طولانی جهت نگاه کردن به گوشی موبایل و تبلت باعث می‌شود که عضلات گردن کوتاه شوند و منجر به افزایش کشیدگی پوست خواهد شد. شما می‌توانید تاثیرات ناشی از نگاه کردن به گوشی موبایل خود را با اختصاص دادن زمانی بدون استفاده از آن و استراحت دادن به گردن خود، کاهش دهید.

وزن زیاد بدن

اگر مراقبت عادات غذایی خود نباشید، چربی‌های اضافه‌ای در بدن تجمع پیدا می‌کنند که منجر به شکل‌گیری غبغب می‌شوند. غذاهایی که باعث تسریع تجمع چربی اضافه‌ی بدن می‌شوند سرشار از چربی اشباع، کلسترول و قند هستند. این غذاها شامل گوشت‌های چرب، کره، پنیر و چیپس می‌باشند.

ژنتیک

برخی افراد بیشتر از سایرین مستعد ابتلا به غبغب هستند حتی اگر چربی اضافه در بدن خود نداشته باشند. اگر غذاهای سالم مصرف می کنید و از یک برنامه‌ی ورزشی منظم پیروی می‌کنید اما اعضای خانواده‌تان با وجود داشتن بدنی لاغر دارای غبغب هستند، ممکن است شما هم دچار غبغب شوید.

سن

فرایند پیری باعث می‌شود که عضلات شل شده و پوست نازک‌تر و با انعطاف‌پذیری کمتری شود. این کاهش قابلیت ارتجاعی باعث ایجاد ظاهری افتاده می‌گردد که منجر به شکل‌گیری غبغب خواهد شد.

درمان غبغب


تزریق ghabghab7

کیبلا یک درمان مناسب برای شخصی است که قصد از بین بردن نواحی دارای چربی در گردن و چانه‌ی خود را دارد. این درمان روشی مطلوب برای کاهش غبغب و افتادگی گردن در افرادی است که ترجیح می‌دهند روش لیفت گردن را انجام ندهند. کیبلا در صورت تزریق در ناحیه‌ی زیر چانه بطور مناسب باعث تجزیه‌ی چربی که باعث غبغب شده است می‌گردد. نتیجه‌ی آن ایجاد گردنی خوش فرم و زاویه‌دار شدن خط فک خواهد بود. برخلاف عمل جراحی برای برداشتن غبغب یا چربی گردن، درمان با تزریق کیبلا نیاز به یک مراجعه‌ی کوتاه به متخصص دارد. این درمان بطور معمول تنها ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. مدت زمان درمان شبیه به سایر روش‌های تزریقی ماند تزریق بوتاکس است.

کرایلیپولیز

ghabghab8

کرایلیپولیز یک درمان محبوب غیر جراحی برای رفع غبغب است که می‌تواند چانه و خط فکی تراشیده و خوش فرم ایجاد کند. این روش با منجمد کردن سلول‌های چربی در ناحیه‌ی مورد نظر عمل می‌کند و پس از آن متابولیسم بدن آنها را تجزیه کرده و از بین می‌برد. بیشتر افراد بعد از یک یا دو جلسه‌ی یک ساعته متوجه نتایج قابل توجه خواهند شد، هرچند تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان کرایلیپولیز جهت دستیابی به اهداف شخصی ممکن است متفاوت باشد. بلافاصله بعد از روش‌های غیر جراحی مانند کیبلا و کرایلیپولیز، بیشتر افراد می‌توانند فعالیت‌های معمول خود را از سر بگیرند. با انجام هر یک از این درمان‌ها، مقداری تورم و قرمزی جزئی ممکن است رخ دهد، اما این علائم معمولاً ظرف چند روز به خودی خود برطرف می‌شوند.

لیپوساکشن چانه

ghabghab9

لیپوساکشن چانه بیشتر توسط افرادی که دارای چربی در ناحیه‌ی زیر چانه هستند و در زیر فک آویزان است و گاهی تحت عنوان غبغب شناخته می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرد. جراح معمولاً دستورالعمل‌های جامعی را در اختیار بیماران قرار می‌دهد تا قبل از عمل رعایت کنند. این دستورالعمل‌ها شامل فهرستی از داروهایی است که باید مصرف شوند یا از آنها اجتناب شود. برای مثال برخی داروها در توانایی بدن برای کنترل خونریزی اختلال ایجاد می‌کنند و نباید قبل از عمل جراحی استفاده شوند.

روش عمل

در حین جراحی، جراح پلاستیک یک محلول لیدوکائین که ناحیه‌ی مورد نظر را بی‌حس می‌کند و یک تنگ کننده‌ی عروق مانند اپی‌نفرین را به داخل چربی تزریق می‌کند. این محلول موجب کاهش درد و خونریزی می‌گردد. بعد از ایجاد دو برش کوچک، جراح یک کانول را وارد برش‌ها می‌کند و با استفاده از آن چربی و مایع را به بیرون می‌کشد. از آنجایی که از بیهوشی عمومی استفاده نمی‌شود، زمان بهبودی کوتاه‌تر از روش‌های تهاجمی‌تر است. بیماران برای این عمل نیازی به بستری نخواهند داشت. از لحاظ بهبودی، بیشتر افراد فعالیت‌های روزانه‌ی خود را به مدت دو تا سه روز بعد از جراحی کاهش می‌دهند. ممکن است در این سه روز برای کاهش تورم از چانه بند استفاده شود.

لیفت گردن

ghabghab10

پوست شل و افتاده‌ی گردن یکی از علائم بارز پیری است که بیشتر اوقات درمان آن دشوار است. چربی زیر گونه و غبغب باعث می‌شود که فرد پیرتر از آنچه که واقعاً است به نظر برسد. لیفت گردن یک روش جراحی است که برای سفت کردن پوست و عضلات افتاده و نیز برداشتن چربی‌های ناخواسته در گردن طراحی شده است. این روش به زاویه‌دار شدن خط فک و خوش فرم شدن گردن کمک کرده و ظاهری جوان‌تر برای فرد ایجاد می‌کند.

روش عمل

روش جراحی لیفت گردن می‌تواند تحت بیهوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی انجام شود. این روش عموماً با لیفت صورت ترکیب می‌شود و به طور کلی زمان عمل بین ۴ تا ۵ ساعت طول می‌کشد. همچنین، جراحی پلک نیز ممکن است یک ساعت دیگر به زمان درمان اضافه کند. برش‌ها در ناحیه زیر چانه و اطراف و زیر گوش‌ها ایجاد می‌شوند. این برش‌ها به طور کلی در محل چین‌های پوست یا در داخل موها قرار می‌گیرند تا بعد از بهبود قابل تشخیص نباشند. عضله گردن (پلاتسما) به صورت محکم درز می‌شود و پوست اضافه به آرامی کشیده و بریده می‌شود. همچنین، چربی غیرمورد نیاز نیز برداشته می‌شود تا خطوط فک و گردن به شکل دلخواه تراشیده شوند. در پایان، برش‌ها با استفاده از بخیه‌های کوچک بسته می‌شوند و یک گان فشاری بر روی ناحیه گردن قرار داده می‌شود.

بعد از جراحی

بعد از جراحی، بیماران ممکن است در پایین صورت و گردن خود درد خفیفی را تجربه کنند. پزشک برای کاهش این درد، داروی مسکن تجویز خواهد کرد. در هفته اول پس از جراحی، معمولاً تیلنول کافی است برای کنترل هرگونه ناراحتی. علاوه بر این، بلافاصله پس از جراحی، شما ممکن است با تورم و کبودی مواجه شوید. در ناحیه گردن نیز، احساس سفتی و بی‌حسی وجود خواهد داشت. این عوارض طبیعی هستند. بخش عمده‌ای از کبودی و تورم پس از چند هفته بهبود می‌یابد، اما تورم و بی‌حسی باقیمانده ممکن است تا چند ماه پس از جراحی ادامه داشته باشد.

مشاوره رایگان