یوسف آباد (تهران، میدان سلماس، ضلع شرقی میدان، پلاک 21، واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی)

برجسته سازی گونه با و بدون جراحی

BB1

برجسته بودن استخوان‌های گونه و پر بودن ناحیه‌ی میانی صورت باعث ایجاد ظاهری جوان و سالم می‌شود. متاسفانه، با افزایش سن حجم گونه‌ها و نواحی میانی صورت کاهش می‌یابد که اغلب ظاهری نحیف و ناسالم را به جا می‌گذارد. با افتادگی گونه‌ها، خطوط نازولابیال (خطوط خنده دور دهان) محسوس‌تر شده و زیر گونه‌ها دچار افتادگی می‌شود که می‌تواند تاثیر چشمگیری بر ظاهر فرد داشته باشد. گودی زیر چشم‌ها همچنین ممکن است با کاهش حجم صورت رخ دهد.

خوشبختانه گزینه‌های جراحی و غیر جراحی پیشرفته‌ای برای برجسته کردن گونه وجود دارند که باعث بازیابی حجم از دست رفته می‌شوند تا مجدداً از ظاهر خود رضایت داشته باشید.

اگر صورت لاغرتر شود و چربی خود را از دست بدهد به این معنی است که گونه‌ها دچار افتادگی شده و ظاهری تو رفته ایجاد می‌شود. در بلند مدت، برجسته کردن گونه می‌تواند به داشتن ظاهری جوان‌تر و خوش فرم نگه داشتن گونه‌ها کمک کند. متخصصین کلینیک زیبایی رازی خواسته‌ی شما برای داشتن بدن و چهره‌ای زیبا و جوان را درک می‌کنند. متخصصین ما از جدیدترین تکنیک‌های جراحی زیبایی از جمله تزریق ژل، تزریق چربی و پروتز گونه برای انجام چندین روش جراحی و غیر جراحی استفاده می‌کنند. همکاران ما تمام سوالاتی که ممکن است در مورد روش‌هایی که در کلینیک انجام می‌شوند داشته باشید را پاسخ می‌دهند. برای دریافت رزرو نوبت از کلینیک رازی می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۸۸۳۳۴۰۲۹  –  ۰۲۱۸۸۳۳۳۲۵۹  تماس حاصل فرمایید.

RNR

مزایا


برجسته سازی گونه دارای مزایای متعددی است از جمله:

  • اصلاح عدم توازن صورت: متقاضیان مناسب برای برجسته سازی گونه به دلیل توخالی بودن نواحی گونه دچار عدم توازن در صورت خود هستند. با این روش می‌توان این عدم توازن را اصلاح و برجستگی‌های صورت را بطور واضحی نمایان کرد.
  • نتایج بی‌خطر و قابل کنترل: جراحی برجسته کردن گونه بسیار بی‌خطر است زیرا پروتزها زیست سازگار بوده و ژل و چربی نیز بی‌خطر می‌باشد. خطرات بعد از عمل بسیار کم هستند و نتیجه‌ی کلی دائمی خواهد بود. یک مزیت بزرگ برجسته سازی گونه توانایی بیمار برای کنترل نحوه‌ی انجام عمل است. بیماران می‌توانند انتخاب کنند که تغییر کمی ایجاد شود یا ظاهر آنها متحمل تغییرات چشمگیر گردد.
  • بهبود ظاهر: نباید تعجب کرد که یکی از عوامل محرک برای انجام برجسته سازی گونه بهبود ظاهر بیمار است. این روش این کار را با افزایش حجم ناحیه‌ی استخوانی صورت انجام داده و باعث می‌شود که ظاهری جوان داشته باشید.

متقاضیان برجسته سازی گونه


برجسته کردن گونه را ممکن است به منظور جوانسازی گونه‌های تو رفته یا بازیابی توازن صورت مورد استفاده قرار داد. متقاضیان این درمان باید سالم باشند و انتظارات واقع بینانه‌ای داشته باشند.
برخی از مزایای برجسته سازی گونه برای این افراد عبارتند از:

در حین مشاوره جراح زیبایی با همکاری شما یک برنامه‌ی درمانی اختصاصی را طرح‌ریزی می‌کند. بعد از قرار گرفتن تحت عمل برجسته سازی گونه، صورت شما ظاهری جوان‌تر و خوش تراش‌تر خواهد داشت.

فرایند روش برجسته کردن گونه


تزریق ژل

BB5

بعد از تعیین اینکه شما متقاضی مناسبی برای برجسته کردن گونه هستید، پزشک بهترین نوع ژل را برای دستیابی به اهداف مورد نظر شما پیشنهاد خواهد کرد.

توصیه می‌شود که به مدت یک هفته قبل از درمان از مصرف آسپرین و داروهای غیر استروئیدی ضد التهابی پرهیز کنید تا خطر کبودی و خونریزی کاهش یابد.

می‌توان قبل از عمل از کرم بی‌حس کننده استفاده کرد اما بطور کلی درد زیادی در روش برجسته سازی غیر جراحی گونه وجود ندارد، بخصوص در صورتی که محصول مورد استفاده حاوی لیدوکائین باشد. سپس پزشک یا تزریق کننده به آرامی ژل انتخابی را بصورت ماهرانه به ناحیه‌ی میانی صورت تزریق می‌کند تا نواحی مشکل‌دار اصلاح شوند. کل این فرایند تقریباً ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در مطب طول می‌کشد. در صورتی که گودی زیر چشم نیز یکی از دغدغه‌ها باشد، ممکن است از ژل در نواحی ناودان اشکی در محل تلاقی پلک‌ها استفاده شود.

 

 

بهبودی

بلافاصله پس از درمان، استفاده از یک کیسه یخ برای کاهش تورم و کاهش احتمال کبودی معمولاً توصیه می‌شود. احتمال وجود مقداری تورم در نواحی تزریقی وجود دارد، اما کبودی به طور گسترده رخ نمی‌دهد، با این حال همواره ریسک آن وجود دارد. ممکن است در محل تزریق حساسیتی به لمس، قرمزی موقت و برآمدگی‌هایی ایجاد شود. اغلب این عوارض در مدت یک هفته پس از درمان به خودی خود برطرف می‌شوند.

نیازی به دوره‌ی بهبودی نمی‌باشد و بیماران می‌توانند بلافاصله بعد از درمان فعالیت‌های معمول خود را از سر بگیرند، هرچند بهتر است از انجام ورزش‌های سنگین، قرارگیری بیش از حد در معرض گرما و مصرف الکل در روز عمل اجتناب کرد.

تزریق چربی

shutterstock_33441076

در تزریق چربی از چربی گرفته شده از هر ناحیه‌ای که دارای چربی اضافه است استفاده می‌شود (اغلب از نواحی ران، شکم و بازو) و سپس بعد از فرآوری به گونه‌ها تزریق می‌گردد. با اینکه چربی ممکن است بار اول بطور کامل نگیرد، اما بعد از انتقال موفقیت آمیز چربی نتایج دائمی به همراه خواهد داشت. تزریق چربی بدلیل این مزایا محبوب است:

  • از چربی بدن خود بیمار استفاده می‌شود، بنابراین احتمال پس زدگی وجود ندارد.
  • می‌توان از نواحی متعدد برداشت کرد در نتیجه مزیت خوش فرم کردن نواحی برداشت را نیز به همراه دارد.

تزریق چربی را می‌توان با استفاده از آرام‌بخش یا بیهوشی عمومی انجام داد. چربی با استفاده از سرنگ‌های کوچک از باسن، بیرون ران یا پایین شکم برداشته می‌شود. سپس این چربی با استفاده از یک سانتریفیوژ مخصوص فرآوری شده و به نواحی مورد نظر تزریق می‌گردد. برجسته سازی با تزریق چربی در یک جلسه انجام می‌شود و می‌توان در صورت نیاز برای بازیابی حجم صورت چندین بار آن را تکرار کرد. این عمل معمولاً یک تا یک و نیم ساعت طول می‌کشد. در صورت انجام صحیح، درصد زیادی از چربی انتقال یافته باقی می‌ماند و صورت ظاهری جوان پیدا خواهد کرد.

 

 

بهبودی

بحث کردن در مورد خطرات هر روش یا عمل جراحی با متخصص بسیار مهم است. مزیت هر روشی همواره باید در برابر خطرات احتمالی آن سنجیده شود. خطرات هر عملی (صرفنظر از بزرگ یا کوچک بودن آن) شامل خونریزی، عفونت یا نیاز به عمل‌های بیشتر می‌باشد. همچنین این احتمال وجود دارد که به شکلی بهبود پیدا کنید که متفاوت از تصورات شما باشد. اگر کاهش یا افزایش وزن زیای داشته باشید، چربی مورد استفاده برای بازیابی صورت مانند سایر چربی‌های بدن تحت تاثیر قرار می‌گیرد. به همین دلیل، بیمارانی که دارای نوسانات زیادی در وزن خود هستند متقاضیان مناسبی برای برجسته کردن گونه با تزریق چربی نیستند.

پروتز گونه

BB7

برخی بیماران بطور مادرزادی دارای صورتی هستند که نواحی میانی آن تخت است و با سایر اجزای صورت رشد نمی‌کند. گونه گذاری و پروتز گونه می‌تواند هماهنگی صورت را بازگرداند و زیبایی مرتبط با برجستگی نواحی گونه را ایجاد کند. بیشتر افراد با افزایش سن ساختار و حجم گونه‌ی خود را از دست می‌دهند.

جراحی پروتز گونه به عنوان یکی روش تکی یا همراه با سایر جراحی‌های صورت یا بینی از جمله پروتز چانه انجام می‌شود. پروتز گونه را می‌توان از طریق برش‌هایی در پلک پایین یا از طریق برش‌های ایجاد شده در لیفت صورت در زمان جراحی لیفت صورت وارد صورت کرد، اما اغلب از طریق برشی در لثه‌ی بالا در داخل دهان قرار داده می‌شوند. پروتزها در مجاورت استخوان قرار داده می‌شوند تا حداکثر میزان بافت نرم بر روی پروتز قرار گیرد. این امر باعث پنهان شدن شکل پروتز شده و کمتر از روی پوست قابل حس شدن باشند. جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود.

بهبودی

بعد از عمل پروتز گونه یاگونه گذاری می‌توانید در همان روز از جای خود بلند شوید و ظرف یک هفته نیز به کار خود بازگردید. کبودی و تورم جزئی است اما می‌تواند به مدت یک هفته یا بیشتر ماندگار باشد. بطور کلی در عمل پروتز گونه درد کمی وجود دارد.

هزینه


هزینه‌ی برجسته کردن گونه شامل هزینه پزشک، دستیاران و متخصص بیهوشی و هزینه‌ی بستری در بیمارستان می‌باشد. جراح زیبایی در روز مشاوره در مورد هزینه‌های عمل با شما صحبت خواهد کرد.

مشاوره رایگان