یوسف آباد (تهران، میدان سلماس، ضلع شرقی میدان، پلاک 21، واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی)

لاغری و آب کردن شکم و پهلوها با روشهای مختلف

xcvxc

روش‌هایی برای کاهش چربی شکم و پهلو و تغییر فرم و شکل بدن وجود دارد که می‌توان به آنها با روش‌های غیرجراحی و جراحی اشاره کرد.

در روش‌های غیرجراحی، تغییر در رژیم غذایی و فعالیت‌های ورزشی می‌تواند مؤثر باشد. از جمله فعالیت‌های ورزشی که به کاهش چربی شکم و پهلو کمک می‌کنند می‌توان به تمرینات قلبی-عروقی مانند دویدن، شنا، دوچرخه‌سواری و همچنین تمرینات مقاومتی مانند وزنه‌برداری اشاره کرد. علاوه بر این، مصرف یک رژیم غذایی سالم و تعادل‌دار که شامل میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، منابع پروتئینی با کیفیت و چربی‌های سالم می‌شود، می‌تواند به بهبود ترکیب بدن و کاهش چربی شکم و پهلو کمک کند.

اما در برخی موارد، روش‌های غیرجراحی نمی‌توانند به تنهایی نتایج مطلوب را به ارمغان بیاورند. در این صورت، روش‌های جراحی زیبایی ممکن است لازم باشد. لیپوساکشن، لیپوماتیک، کویتیشن و ابدومینوپلاستی از جمله روش‌های جراحی است که برای کاهش چربی شکم و پهلو و تغییر فرم و شکل بدن استفاده می‌شوند.

لیپوساکشن یا جذب چربی، با استفاده از یک لوله نازک و جذب چربی اضافی از نواحی مورد نظر انجام می‌شود. لیپوماتیک نیز شبیه به لیپوساکشن است، اما با استفاده از یک الکترومغناطیس قدرتمند، چربی مورد نظر را جذب می‌کند. کویتیشن، با استفاده از امواج فراصوت، چربی را تخریب و از بین می‌برد. اما ابدومینوپلاستی یا جراحی شکم، فرایندی جراحی است که در آن پوست و چربی اضافه شکم و پهلو برداشته می‌شود و عضلات شکم تقویت می‌شوند.

قبل از انجام هر یک از این روش‌ها، مهم است که با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا به شما راهنمایی کند و بهترین رروش را برای شما تعیین کند. همچنین، باید به خاطر داشته باشید که هر روش جراحی خطرات و عوارض خاص خود را دارد و نیاز به زمان بهبودی دارد. بنابراین، قبل از تصمیم‌گیری در مورد جراحی، باید به دقت اطلاعات لازم را جمع آوری کنید و با پزشک خود درباره تمام جنبه‌های مربوطه مشورت کنید.

اگر دارای چاقی شکمی هستید، هر چقدر هم که رژیم بگیرید، صاف کردن آن مشکل است. تخت کردن شکم تنها با تلاش برای کاهش وزن، خصوصاً بعد از بارداری بسیار مشکل است. حتی بعد از کاهش وزن شدید هم شکم و پهلوی شما ممکن است آویزان با پوستی شل و چربی اضافه باقی بماند. متخصصین ما در کلینیک زیبایی رازی طی جلسه مشاوره با در نظر گرفتن نگرانی‌ها و نتیجه مد نظر شما و مشخص کردن شرایط بدنی شما، بهترین گزینه درمانی را به شما پیشنهاد می‌کنند.

در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه و یا رزرو نوبت برای رفع چاقی شکمی و پهلو می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۸۸۳۳۴۰۲۹  –  ۰۲۱۸۸۳۳۳۲۵۹  تماس حاصل فرمایید.

xdf

متقاضیان درمان


cfbcبهترین متقاضیان برای لاغری شکم و پهلو، مردان و زنانی هستند که اندام نسبتاً خوبی دارند، اما از چربی زیاد و پوست شل و افتاده شکم و پهلوی خود رنج می‌برند که با ورزش و رژیم رفع نمی‌شود. روش‌های درمانی چاقی شکمی و پهلو برای زنانی مناسب است که زایمان‌های متعددی داشته‌اند و پوست و عضلات شکم آنها آنقدر کشیده شده‌اند که دیگر به حالت اولیه خود باز نمی‌گردند.

کاهش و رفع چربی شکم و پهلو


کویتیشن

dfdfbn

امروزه کویتیشن یکی از موثرترین روش‌های تراشیدن فوری بدن و لاغری شکم و پهلو است. اثر کویتیشن در لاغری شکم و پهلو توسط امواج اولتراسوند با فرکانس پایین (۲۵-۵۰ Hz) که باعث ایجاد حباب‌های ریزی در بافت چربی می‌شود، ایجاد می‌شود. این حباب‌ها بزرگ شده، می‌ترکند و باعث تخریب سلول‌های چربی می‌شوند.

کویتیشن به تغییر شکل بدن و کاهش سلولیت و چربی‌های ناخواسته شکم کمک می‌کند. اولتراسوند کویتیشن نیاز به مداخلات جراحی نداشته و باعث تحریک لیپولیز (تجزیه چربی) و جذب مجدد چربی اضافه شکم بدون آسیب به حالت کشسانی و رنگ پوست شکم می‌شود. در طول درمان کویتیشن، فرد کمی لرزش و ویبره یا گرما در ناحیه تحت درمان حس می‌کند. هیچ مراقبت خاصی بعد از درمان کویتیشن شکم و پهلو نیاز نیست و بیمار می‌تواند بلافاصله استحمام نماید، به سر کار خود بازگردد و فعالیت‌های معمول روزانه خود را از سر بگیرد.

اثرات برخی از پیکر تراشی‌ها با کویتیشن بعد از ۲ تا ۵ جلسه مشخص می‌شود، اما  برای حصول نتیجه ماندگارتر یک دوره ۱۰ تا ۱۵ جلسه‌ای درمان توصیه می‌شود. تعداد جلسات مورد نیاز، به سن بیمار، شرایط سلامت عمومی او، متابولیسم و سوخت و ساز فرد و تعادل هورمونی او بستگی دارد.

رادیوفرکوئنسی

xdvxfdv

انرژی‌های خاصی از امواج رادیوفرکوئنسی باعث ایجاد یک گرمای عمقی و کنترل شده در چربی‌های مورد هدف در ناحیه شکم و پهلو شده و در عین حال اثر سفت کنندگی پوست را نیز دارد.

پزشک از شما می‌خواهد تا روز قبل و بعد از جلسه لاغری شکم و پهلو، زیاد آب مصرف نمایید (زیرا آب زیاد بدن به فرآیند دفع چربی کمک می‌کند). بنابراین، در حین جلسه درمانی، شما فقط دراز کشیده و استراحت می‌کنید. سری دستگاه رادیوفرکانسی بدون اینکه با پوست شما در تماس باشد، به صورت دایره‌ای روی قسمت وسط شکم و پهلو شما حرکت می‌کند. از آنجاییکه این دستگاه انرژی امواج رادیویی به چربی‌های شکم و پهلوی شما ارسال می‌کند که باعث تجریه ساختار سلولی چربی می‌شود، ممکن است کمی گرما در ناحیه تحت درمان احساس نمایید.

پزشکان توصیه می‌نمایند برای حصول نتیجه مطلوب، ۴ جلسه درمانی آراف لاغری انجام شود. هر جلسه حدود ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد. بعد از جلسه رفع چاقی شکمی و پهلو با رادیوفرکوئنسی (RF) هم ممکن است در پوست خود احساس گرما نمایید یا ناحیه تحت درمان کمی صورتی رنگ شود، اما سریعاً بر طرف می‌شود. رفع چربی شکم و پهلو با رادیوفریکونسی هیچ دوره نقاهتی ندارد و شما می‌توانید آزادانه فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید.

کراییولیپولیز

cvccvcv

کرایولیپولیز یک جایگزین غیر جراحی برای لیپوساکشن جهت رفع چربی پهلو و شکم می‌باشد. کرایولیپولیز به‌طور انتخابی، محتوی آب سلول‌های چربی را مورد هدف قرار می‌دهد و به سلول‌های دیگر اطراف آن کاری ندارد. سپس بدن شما طی یک دوره ۶ تا ۱۲ ماهه، یک فرآیند طبیعی حذف سلول‌های چربی شکم و پهلو از طریق سیستم لنفوی را آغاز می‌کند.

قبل از هر نوع درمانی یک جلسه مشاوره با پزشک معالج جهت تعیین هدف از درمان و مطرح نمودن هر گونه سوال در زمینه رفع چاقی شکم و پهلو برگزار می‌شود. بعد از تعیین برنامه درمانی، پزشک معالج سری دستگاه کرایولیپولیز را روی ناحیه شکم و پهلوی شما قرار می‌دهد و دمای موضعی آن ناحیه را تا حدی که امن باشد، کاهش می‌دهد. سلول‌های چربی یخ زده و در نهایت نابود می‌شوند. بدن شما طی ۶ الی ۱۲ هفته این سلول‌های مرده را از بدن شما دفع می‌کنند و نتیجه کاهش چربی شکم و پهلو آشکار می‌شود.

بعد از جلسه درمانی، شما می‌توانید بدون نیاز به دوره نقاهت، فعالیت روزانه خود را از سر بگیرید. تا ۴۸ ساعت از وارد آمدن گرمای اضافه به پوست شکم خود جلوگیری نمایید. تا ۲ الی ۳ روز قبل و بعد از درمان، از استفاده از محصولات فعال خودداری نمایید. ۱٫۵ تا ۲ لیتر آب در روز مصرف نمایید. برای راحتی خودتان، درست قبل از جلسه درمانی یا بلافاصله بعد از درمان، هیچگونه غذایی مصرف ننمایید.

لیپوماتیک

dggsdg

لیپوماتیک جایگزینی برای لیپوساکشن است که در آن از ویبره با فرکانس پایین برای شل کردن سلول‌های چربی استفاده می‌شود تا راحت‌تر شکم و پهلو حذف شوند.

لیپوماتیک یک فرآیند کم تهاجمی است که حدود ۱ تا ۲ ساعت زمان می‌برد. قبل از درمان، ناحیه تحت درمان، مشکلات قبلی و آستانه درد خود را به اطلاع اپراتور دستگاه می‌رسانید. از طریق برش‌های کوچکی، یک مایع بی‌حس کننده از طریق کانولای در حال ویبره لیپوماتیک وارد ناحیه تحت درمان می‌شود. به محض بی حس شدن ناحیه، پزشک از یک کانول ساکشن ویبره لیپوماتیک مخصوص ناحیهشکم و پهلو استفاده می‌نماید، تا چربی‌های شکم و پهلو را بتراشد و بیرون بکشد. حرکات وسیع کانول لیپوماتیک امکان حرکت آسان آن دورن بافت چربی را فراهم می‌کند و در حین دفع چربی شکم و پهلو، مواد بی‌حسی موضعی نیز به ناحیه منتقل می‌کند تا فرآیند با بدون درد یا درد کمی انجام گیرد. کانول لیپوماتیک همچنین می‌تواند وارد نواحی فیبروز و سفت‌تر چربی شود تا بتواند شکم و پهلو را بهتر، با زمان کمتر، التهاب کمتر و دوره بهبود کوتاه‌تر بتراشد.

لیپوساکشن

cfbfcb

لیپوساکشن بیشتر برای بیمارنانی مناسب است که وزن نسبتاً نرمال و مقادیر زیادی چربی اضافه در نواحی خاصی از شکم و پهلوی خود می‌باشند. هر چه پوست سفت‌تر و دارای خاصیت کشسانی بیشتر باشد، نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

لیپوساکشن  کامل (که به آن لیپوساکشن به کمک ساکشن گفته می‌شود) با استفاده از یک میله فلزی توخالی نازک (به نام کانول) که به پمپ خلا متصل است و از طریق یک برش زیر پوست وارد می‌شود و درون چربی شکم به عقب و جلو حرکت می‌کند و چربی را در اندازه‌های کوچک بیرون می‌کشد، انجام می‌گیرد.

در برخی شرایط، مثلاً وقتی چربی ناحیه شکم و پهلو گلبولی و سنگین است، ممکن است از یک کانول خاص که امواج اولتراسوند منتشر می‌کند برای شکستن چربی قبل از ساکشن استفاده شود، تا نتیجه و شکم صاف‌تری به دست آید.هم لیپوساکشن استاندارد و هم لیپوساکشن همراه با اولتراسوند را می‌تواند به حالت لیپوساکشن تامسنت ارتقا داد که در آن، جهت توقف درد و کاهش خونریزی، از گردش محلول‌های حاوی مواد بی حسی و آدرنالین در ناحیه تحت درمان استفاده می‌شود. در این موارد، برای مکیدن محلول نمک و چربی‌های منطقه با هم از کانول استفاده می‌شود تا سطح شکمی صاف‌تر ایجاد نماید.

تفاوت قابل ملاحظه‌ و فوری مشاهده خواهد شد و بعد از سه ماه، فرم نهایی بدن ظاهر می‌شود. سلول‌های چربی حذف شده دوباره بر نخواهند گشت مگر اینکه دوباره چاق شوید، بنابراین اگر برنامه سالمی برای زندگی خود در نظر بگیرید، می‌توانید فرم جدید بدن خود را حفظ نمایید.

ابدومینوپلاستی

xcbvxfdvgdsh

ابدومینوپلاستی که به آن تامی تاک نیز گفته می‌شود برای حذف چربی و پوست اضافه و در اغلب موارد، بازگردانی عضلاتی ضعیف و جدا شده شکم استفاده می‌شود که باعث ایجاد یک فرم شکم صاف‌تر و سفت‌تر می‌شود.

عمل جراحی کوچک کردن شکم یا تامی تاک می‌تواند تحت بی هوشی در یک بیمارستان یا یک مرکز جراحی معتبر انجام گیرد. تکنیک‌های مختلفی برای عمل زیبایی شکم وجود دارد که می‌تواند توسط جراح زیبایی استفاده شود. جراحی زیبایی شما، بر اساس آزمایشات و مشاوره قبل از عمل، بهترین تکنیک مناسب برای مورد خاص شما را به شما پیشنهاد می‌دهد. هرچند، در کل، پوست اضافه در حین عمل رفع چاقی شکمی برداشته می‌شود، از لیپوساکشن هم برای حذف چربی اضافه شکم و پهلو استفاده می‌شود. اگر عضلات شکم کشیده شده باشند، در حین عمل جراحی آبدومینوپلاستی جمع می‌شوند. در برخی موارد، برای حصول نتیجه بهتر، ناچاراً نیاز به برش وسیع‌تری از یک طرف لگن تا طرف دیگر لگن و یک برش دیگر نزدیک ناف خواهد بود.

جراح زیبایی شما تمام تلاش خود را خواهد نمود تا کوچکترین برش ممکنه را ایجاد نماید. اسکار و جای زخم عمل جراحی کوچک کردن شکم را می‌توان زیر لباس پنهان نمود و چند ماه تا چند سال بعد از عمل محو خواهد شد.

اغلب افراد می‌توانند بین ۷ تا ۱۴ روز بعد از جراحی آبدومینوپلاستی به سر کار خود بازگردند. کبودی و ورم بعد از عمل جراحی لاغری شکم عادی است، همچنین ممکن است تا چند روز کمی سفتی و کشیدگی در محل بخیه احساس نمایید. ناراحتی و عوارض بعد ار عمل کوچک کردن شکم جزئی و ناچیز است که اغلب در ۳ تا ۵ روز اول پیش می‌آید. باید تا یک دوره کوتاه بعد از لاغری شکم، از یک گارمنت (شکم‌بند) تنگ استفاده نمایید.

مشاوره رایگان