کاشت موی طبیعی به روش FUT

oly

FUT یا پیوند واحد فولیکولی با عنوان جراحی موی نواری نیز شناخته می‌شود. این یکی از روش‌های رایج برای کاشت مو است و انتخاب ایده‌آل برای افرادی است که دارای یک ناحیه بزرگ طاسی در سر خود هستند. در این روش پوستی که دارای مو است با استفاده از چاقوی جراحی از پشت سر برداشته شده و فاصله‌ی ایجاد شده در پشت سر بخیه زده می‌شود. نوار سپس به گرافت‌های متشکل از یک یا دو فولیکول مو تقسیم می‌شود و بعد به همان روش FUE کاشته می‌شود. در کاشت مو به روشFUT نوار از قسمت پشت سر گرفته می‌شود، زیرا موهای این ناحیه معمولا مقاوم به تغییرات هورمونی هستند.

اگر شما نیز مانند بیشتر مردان به دنبال جراحی ترمیم مو هستید، احتمالا سوالات زیادی در رابطه با کاشت مو به روش FUT دارید. امروزه بسیاری از بیمارانی که دچار طاسی با الگوی مردانه هستند به دلیل بهبود چشمگیر در تکنیک‌ها و تجهیزات مورد استفاده دارای میزان موفقیت بیشتری هستند. پیشرفت‌هایی در زمینه‌ی روش‌های بستن و بهبودی برش ناحیه اهدا کننده صورت گرفته است. در اغلب موارد، زخم خطی ناشی از جراحی کاشت مو، کوچک و نازک است و بیمار قادر است آن را به خوبی پوشش دهد بدون آن که نیاز به بلند شدن مو باشد. متخصصین ما در کلینیک زیبایی رازی برای بهتر شدن ظاهر با استفاده از کاشت مو به روش FUT به شما کمک می‌کنند.
جهت دریافت نوبت مشاوره و یا رزرو وقت درمان می‌توانید با شماره‌های  ۰۲۱۸۸۳۳۴۰۲۹  –  ۰۲۱۸۸۳۳۳۲۵۹  تماس بگیرید.

bh

مزایا

کاشت مو به روش FUT با توجه به مزایایی که ارائه می‌دهد، رایج‌تر است. بیمارانی که طاسی زیادی در قسمت سرشان دارند باید کاشت مو به روش FUT را انتخاب کنند.

• فرآیند حذف گرافت‌های مو باعث کاهش میزان برش یا آسیب به گرافت‌های موی مجاور می‌شود. این بدان معنی است که بازده گرافت واحد فولیکول بهتر است.
  • در این روش گرافت‌های کوچک کمی سریع‌تر رشد می‌کنند.
  • جراح می‌تواند تعداد گرافت‌های مو که می‌تواند در یک جلسه برداشته شود را افزایش دهد. برای برخی از بیماران، به ویژه افرادی که برای اولین بار است که این روش را انجام می‌دهند ممکن است تنها یک جلسه درمان نیاز باشد.
  • این روش از قرمزی بعد از عمل جلوگیری می‌کند.
  • این امر باعث کم شدن ظاهر لخته‌های خون می‌شود.

روش عمل

aa5

بیمار با آرامبخش، بی‌حسی موضعی یا ترکیبی از هر دو تحت درمان قرار می‌گیرد تا از راحت بودن بیمار اطمینان حاصل شود و احساس درد و یا ناراحتی ‌نکند. پزشک برای برداشتن نوار پوست سر با گرافت‌های مو که برای پیوند مو استفاده می‌شود، برش‌های عمودی بلند ایجاد می‌کند. محل دقیق ناحیه اهدا کننده باید با دقت انتخاب شود، زیرا باید ناحیه‌ای باشد که تراکم مو در آن حداکثر باشد و تنها این ناحیه می‌تواند ثبات دراز مدت موهای کاشت شده را تضمین کند. به طور معمول، واحدهای فولیکولی کوچک برداشت می‌شوند و هر واحد شامل یک تا چهار مو است. به محض برداشتن نوار مو، داخل محلول فیزیولوژیکی قرار داده می‌شود که باعث به حداقل رسیدن مایعات طبیعی بدن شده و زمان کافی را برای بسته شدن زخم‌های ایجاد شده در اثر برداشتن نوار فراهم می‌کند.

باریکه‌های برداشت شده به لایه‌های تکی از واحدهای فولیکولی تقسیم می‌شوند. هر لایه به منظور دستیابی به بافتهای اضافی بریده می‌شود. سپس گرافت‌ها به صورت جداگانه جدا می‌شوند و در نهایت در ناحیه مورد نظر در سر کاشته می‌شوند.

کار بر روی ناحیهٔ دریافت کننده باید با دقت و دقت انجام شود زیرا این اقدام تعیین کنندهٔ ظاهر نهایی خواهد بود. برای ایجاد این ناحیه، از تیغه‌ها یا سوزن‌های ریز استفاده می‌شود و سپس زاویهٔ موها تعیین می‌شود. جراح اطمینان حاصل می‌کند که نواحی مورد نظر به شکلی ایجاد شوند که ظاهر نهایی به طور کامل طبیعی باشد.

بعد از ایجاد نواحی مورد نظر، گرافت‌ها در سوراخ‌های ایجاد شده توسط جراح کاشته می‌شوند. در انتهای روش، هر گرافت دوباره بررسی می‌شود.

بهبودی

در طول دوره پس از عمل، ناحیه اهدا کننده برای محافظت از محل برش بسته می‌شود. این ناحیه چند روز اول حساس خواهد بود. بنابراین بیمار برای جلوگیری از عفونت، باید در نگهداری ناحیه‌ی تحت درمان بسیار دقت کند.

جراح نیز برای جلوگیری از تورم کل ناحیه، از بیمار می‌خواهد که در هر حالتی حتی موقع خواب سر خود را به سمت بالا نگه دارد. دوره پس از عمل اغلب با ناراحتی خفیفی همراه است اما می‌تواند کاملا قابل کنترل باشد. پزشک برای کمک به بیمار برای گذراندن این مرحله، داروهایی از جمله داروهای ضد درد برای درد و آنتی بیوتیک برای پیشگیری از عفونت برای بیمار تجویز می‌کند.

• یکی از مهم‌ترین تذکرات در روش FUT، مراقبت ویژه از محل برش است. بیمار برای تسریع روند بهبودی باید محل برش را تمیز و خشک نگه دارد. در صورتی که بیمار دچار عفونت شود، احتمال اینکه قابل مشاهده‌تر گردد افزایش می‌یابد زیرا ممکن است جای زخم بزرگ‌تر شود.
  • بیمار در ۲۴ ساعت اول اجازه‌ی دوش گرفتن ندارد و نباید به طور تصادفی پوسته پوسته شده‌های روی سر را بکند زیرا ممکن است گرافت‌های تازه کاشته شده را بیرون بکشند.
  • بیماران ممکن است در صورت لزوم یا تجویز جراح برای کنترل هر گونه درد یا ناراحتی داروی ضد درد مصرف کنند.
  • برای محافظت در برابر عفونت در حین دوره‌ی بهبودی داروی آنتی‌بیوتیک مصرف کنید.
  • جراحان معمولاً به بیماران توصیه می‌کنند که پارچه‌ی نرم و خیسی را روی پوسته‌ها قرار دهند. برای این منظور باید از حرکت ملایم استفاده کنید و هیچ گاه این ناحیه را خشک نکنید. گرافت‌ها همچنان در حال رشد بوده و در صورتی که از جای خود بیرون کشیده شوند می‌توانند بسیار حساس گردند.
  • معمولا در روز دوم جراحان اجازه دوش گرفتن را به بیماران می‌دهند.

نتایج

aa6

موهای کاشته شده توسط روش FUT (پیوند مو بر اساس استخراج نوار) دوره رشد مشابهی با موهای طبیعی دارند. این موها تقریباً 4 ماه پس از عمل شروع به رشد می‌کنند و در طی مدت 10 تا 18 ماه پس از عمل به رشد خود ادامه می‌دهند. بیمار ممکن است در عرض یک سال تأثیر کامل جراحی پیوند مو را دریافت کند و در واقع، برخی افراد حتی نیاز به کوتاه کردن موهایشان دارند. جای زخم در اکثر افراد پنهان می‌شود زیرا بیش از 75 درصد افراد سر خود را تراش نمی‌کنند و روش‌های متعددی برای پوشش آن وجود دارد.

خطرات

در شرایط نادر، بخیه می‌تواند باعث ایجاد عفونت، درد، خارش یا قرمزی شود. زمان استراحت برای بهبودی در این روش در مقایسه با روش کاشت مو FUE بیشتر است. بیماران همچنین ممکن است مقداری ترشحات را در اطراف زخم‌ها مشاهده کنند اما در روش FUE نیز می‌تواند رخ دهد.

هزینه

هزینه روشFUT  بیش از حد متفاوت است و به عوامل متعددی نظیر میزان طاسی بیمار، گرافت‌های مورد نیاز و تعداد جلسات کاشت مو بستگی دارد.