یوسف آباد (تهران، میدان سلماس، ضلع شرقی میدان، پلاک 21، واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی)

رفع ژنیکوماستی (بزرگی سینه در مردان) و کوچک کردن سینه

Gynecomastia

وجود چربی زیاد در سینه‌ی مردان، ژنیکوماستی نامیده می‌شود. این شرایط معمولا در اثر کاهش سطح تستوسترون و افزایش سطح استروژن به وجود می‌آید. استروژن کنترل کننده‌ی ویژگی‌های زنانه‌ی بدن است و اگرچه این هورمون در بدن اکثر مردها نیز وجود دارد اما معمولا سطح آن بسیار پایین است. هنگامی که ترشح استروژن بیشتر شود، سینه مردان بزرگ می‌شود.

اغلب از بین بردن چربی سینه بسیار دشوار است. در اکثر موارد، حتی بعد از اینکه فرد وزن خود را کاهش داده و از رژیم غذایی پیروی می‌کند، باز هم چربی سینه بدون تغییر باقی می‌ماند. ژنیکوماستی معمولا باعث نگرانی افراد شده و منجر به ناراحتی و کاهش اعتماد به نفس در مردان میانسال می‌شود. خوشبختانه، لیپوساکشن و جراحی دو روش موثر برای رویارویی با این مشکل است.

درمان ژنیکوماستی باعث بهبود وضعیت ظاهری و افزایش اعتماد به نفس فرد شود. خوشبختانه، روش‌های مختلفی برای رفع بافت اضافی سینه مردان وجود دارد. قبل از اینکه تصمیم به عمل جراحی بگیرید، به خوبی در مورد انتظاراتتان از عمل فکر کرده و در مورد انتظاراتتان با جراح مشورت کنید. جراحی به کوچک کردن شکل ظاهری سینه شما کمک می‌کند اما الزاما باعث نمی‌شود که شکل ظاهری شما آنطور که دوست دارید، شود. مردانی که چنین مشکلی دارند اغلب از نمایان شدن سینه‌هایشان در فعالیت‌های عادی مثل شنا و ورزش، که دیگران به راحتی انجام می‌دهند، خجالت می‌کشند. متخصصین کلینیک زیبایی رازی جامع‌ترین روش درمان ژنیکوماستی را به شما ارائه می‌دهند. اکثر بیماران در شگفت هستند که چرا زودتر عمل جراحی را انجام نداده‌اند و سالهایی را صرف سرزنش خودشان نمودند. نتایج این درمان، قابل توجه و دائمی هستند. اگر انتظارات واقع بینانه داشته باشید، احتمال اینکه از ظاهر خود راضی باشید بسیار زیاد است. اولین قدم برای جراحی، مشورت با متخصصان است. می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۸۸۳۳۴۰۲۹ – ۰۲۱۸۸۳۳۳۲۵۹ تماس بگیرید تا وقت قبلی برای شما مشخص شود و سوالاتتان را بپرسید.

Gynecomastia1

Gynecomastia2

علل بزرگی سینه مردان


Gynecomastia3

ژنیکوماستی با مجموعه ای از شرایط مختلف مرتبط است، از جمله تغییرات هورمونی، افزایش استروژن، اضافه وزن و تمایلات ژنتیکی. اما باید توجه داشت که اکثریت مردانی که با ژنیکوماستی روبرو هستند، وضعیت طبیعی دارند. حتی در مواردی که فاکتورهای فوق اشاره شد، ژنیکوماستی قابل درمان است.

به نظر می رسد که مردان در سنین خاصی بیشتر در معرض خطر بروز تورم در بافت سینه قرار می‌گیرند. ژنیکوماستی معمولاً در نوجوانان و مردان بالای ۵۰ سال رخ می‌دهد. اگر در دوران نوجوانی هستید، احتمال ابتلا به ژنیکوماستی حدود ۵۰-۶۰٪ است. این وضعیت کاملاً طبیعی است زیرا در دوران بلوغ تغییرات هورمونی رخ می‌دهد و اغلب خود به خود بهبود می‌یابد. اما اگر این وضعیت برای مدت سه سال پایدار بوده و بهبود نیافته باشد، ممکن است نیاز به برداشت بافت سینه باشد.

در مردان مسن، ژنیکوماستی می‌تواند در هر سنی رخ دهد، اما احتمال بروز آن در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ بیشتر است. در این گروه سنی، خطر ابتلا تقریباً ۷۰٪ است! اگر با اضافه وزن و سینه‌های بزرگ روبرو هستید، کاهش وزن می‌تواند مفید باشد؛ این وضعیت شبیه به ژنیکوماستی (یا ژنیکوماستی کاذب) نامیده می‌شود. در این وضعیت، سینه‌ها در واقع از بافت سینه ساخته نشده‌اند و تنها شامل چربی هستند.

انواع ژنیکوماستی


Gynecomastia4

  • ژنیکوماستی درجه۱: همچنین به عنوان نوک سینه پف‌دار شناخته شده است. این جایی است که بافت غده‌ای منحصرا در ناحیه نوک سینه یا آرئولا قرار دارد.
  • ژنیکوماستی درجه ۲: جایی که بافت سینه فراتر از عضله پکتورالیس گسترش می‌یابد. بافت اضافی سینه بیش در پایین قفسه سینه قرار داشته و پوستی نسبتا سفت دارد.
  • ژنیکوماستی درجه ۳: بافت سینه فراتر از تای سینه گسترش می‌یابد.
  • ژنیکوماستی درجه ۴: بافت سینه که تا ناحیه زیر بغل، قسمت شل و آویزان سینه و نوک سینه گسترش یافته، ۲ سانتی متر یا بیشتر زیر تای سینه قرار دارد. معمولا افتادگی سینه وجود دارد.

متقاضیان درمان


در حقیقت تعیین این که آیا شما یک کاندید کوچک کردن سینه هستید یا خیر کاملا آسان است. یک متقاضی مناسب ژنیکوماستی فردی است که از وضعیت سینه‌های خود آگاه است. اگر شما توسط یک جراح متخصص جراحی‌های ژنیکوماستی درمان شوید، ژنیکوماستی شما به طور موثر و بدون خطر بهبود یافته و اغلب به طور کامل اصلاح می‌شود.

نحوه‌ی کوچک کردن سینه مردان


لیپوساکشن

Gynecomastia5

لیپوساکشن روشی است که بیشتر بخاطر مفید بودنش در هدف قرار دادن مناطق چربی سرسخت که به سادگی از بین نمی‌روند، شناخته شده است. لیپوساکشن می‌تواند با حذف بافت چربی، ظاهر فرد و احساس فرد نسبت به سینه مردنه را تغییر دهد. اگر چه در این روش بافت غدد دست نخورده باقی می‌ماند، از نظر فیزیکی، اندازه‌ی سینه‌هایی که بزرگ شده‌اند را کاهش می‌دهد. این امر با مسطح کردن قفسه سینه تاثیرعمیقی روی فرم فیزیکی بدن مرد گذاشته و باعث می‌شود لباس‌ها برای او برازنده‌تر شوند.

فرایند درمان

در بیشتر موارد ژنیکوماستی، لیپوساکشن تنها روش درمان مورد نیاز برای کسب نتایج عالی است. یک لوله توخالی (کانولا) به بافت‌ها وارد شده و انتهای دیگر لوله به وسیله‌ای که بافت چربی سینه را ساکشن می‌کند یا می‌مکد، متصل می‌گردد. قبل از انجام این عمل، پزشک یک داروی بی حسی به ناحیه جراحی تزریق می‌کند، بنابراین بیمار تا زمانی که اثر داروی بی حسی از بین رفته و بیدار شود کاملا آرام و راحت خواهد بود. تفاوت قابل ملاحظه‌ای در شکل ظاهری بدن ایجاد می‌شود که بلافاصله آشکار خواهد شد.

در طول هفته‌های بعد، سینه‌ها به طور قابل توجهی متورم می‌شوند، و این تورم تا شش ماه بعد برطرف می‌شود. با کاهش تورم، بیشتر متوجه ظاهر جدیدتان می‌شوید. برای کمک به کاهش تورم، پزشک از شما می‌خواهد که  برای مدت چهار هفته بعد از جراحی یک لباس فشرده الاستیکی را در تمام بیست و چهار ساعت روز بپوشید. به احتمال زیاد چند هفته پس ازعمل احساس ناراحتی خواهید کرد، بنابراین پزشک داروهای ضد درد برایتان تجویز می کند تا در چند هفته اول درد شما را تسکین دهد.

جراحی

Gynecomastia6

جراحی زیبایی اصلاح ژنیکوماستی در اصطلاح تخصصی ماموپلاستی کاهنده (کاهش اندازه سینه) نامیده می‌شود که اندازه سینه را کاهش داده و کانتورهای قفسه سینه را صاف کرده و بالا می‌برد. در مواردی که ژنیکوماستی شدید باشد، ممکن است وزن بافت اضافی سینه سبب آویزان شدن سینه‌ها وکشیدگی هاله سینه (پوست تیره اطراف نوک سینه) شود. در این موارد، جراحی می‌تواند موقعیت و اندازه هاله سینه را بهبود بخشیده و پوست اضافه را کاهش دهد.

فرایند درمان

برای راحتی شما در طول عمل جراحی داروهایی تجویز می‌شوند. داروهای تجویزی شامل آرامبخش‌های وریدی و داروی بیهوشی عمومی است. در قسمت‌هایی که باید برای اصلاح ژنیکوماستی غده‌های بافت سینه یا پوست اضافی برداشته شوند، استفاده از روش‌های برش، توصیه می‌شود. همچنین اگر بخواهید هاله سینه کوچک‌تر شود، یا نوک سینه به شکل طبیعی مردانه تغییر پیدا کند، برش لازم است. الگوهای برش به شرایط خاص و اولویت جراحی بستگی دارد. ناراحتی پس از عمل را می‌توان با داروهای تجویز شده توسط جراح کنترل کرد. در هر صورت، پس از جراحی باید کسی شما را به خانه ببرد و در صورت نیاز یک یا دو روز کمکتان کند.

بهبودی

Gynecomastia7

برای مدتی محل عمل متورم و کبود است، در حقیقت ممکن است تعجب کنید که آیا بهبودی وجود داشته است یا خیر. برای کمک به کاهش تورم، احتمالا به شما گفته خواهد شد که یک لباس فشرده الاستیکی را برای یک یا دو هفته در طول شبانه روز بپوشید و در چند هفته بعد فقط شب‌ها آن لباس را بر تن کنید. گرچه شدیدترین تورم ها نیز در چند هفته اول از بین می‌روند، اما سه ماه یا حتی بیشتر طول می‌کشد تا نتایج نهایی جراحی آشکار شوند.

هزینه


هزینه کوچک کردن سینه برای افراد مبتلا به ژنیکوماستی به نوع درمان، هزینه پزشک، محل جغرافیایی محل درمان بستگی دارد.

مشاوره رایگان